Správne navrhnuté logo môže byť dôležité pre úspech značky

Silná stratégia budovania značky je základným prvkom úspechu akejkoľvek značky a najdôležitejším spôsobom, ako prezentovať svoje podnikanie, je použitie správneho loga.

Ako môže správny dizajn loga zvýšiť predaje

V súčasnosti žijeme vo svete, kde v oblasti reklamy dominuje vizuálny marketing. Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako sa dostať k zákazníkom, je reklama na billboardoch, televízii a internete, ktorá je umiestnená všade, kde je to možné.

Niektoré prieskumy ukazujú, že zákazníci veľmi pravdepodobne nakúpia požadovaný produkt aj vďaka vizuálnej podobe značky, ktorou je často samotné logo.

Správny dizajn loga by preto mal byť navrhnutý tak, aby si zákazníci čo najskôr uložili podobu vašeho loga do svojej vizuálnej pamäte.

Správne navrhnuté logo môže byť dôležité pre úspech značky, pretože reprezentuje firemné poslanie a filozofiu. Existuje široká škála log, ktoré majú rôzne tvary, farby a významy, ktoré ich spájajú so spoločnosťou a vytvárajú špecifické spojenie so zákazníkmi.

Logá najúspešnejších spoločností sa s týmito znakmi silno vyznačujú, čo často vylučuje potrebu uvádzať názov značky alebo produktu.

Ako príklady možno uviesť spoločnosti, Nike, Starbucks, McDonald’s, Apple, ESET a mnoho ďalších spoločností.

Správna zaobchádzanie so značkou prostredníctvom loga je preto v podnikaní nevyhnutná, pretože formuje obraz v hlave zákazníka, čím ich priťahuje k nákupu.

Ako správne logo ovplyvňuje predaj

Existujú tri hlavné spôsoby, ktorými logá ovplyvňujú predaje v spoločnosti.

  1. Ovplyvňujú prvý dojem potenciálnych zákazníkov
  2. Poskytujú dôveru a bezpečie pomocou farieb
  3. Pomáhajú vyniknúť medzi ostatnými spoločnosťami

Prvý spôsob je celkom jednoduchý. Keď zákazníci uvidia logo, ich prvý dojem môže byť pozitívny alebo negatívny, čo môže byť dôležitým faktorom pri rozhodovaní o tom, či uskutočniť nákup.

Toto pravidlo je univerzálne, takže najlepším spôsobom, ako sa rozhodnúť, je navrhnúť neutrálne logo, ktoré nebude pre divákov urážlivé alebo rušivé.

V prípade že dizajn loga u ľudí vyvoláva negatívne pocity, nebudú kupovať výrobky značky bez ohľadu na to, aký veľký alebo úspešný je.

Druhý spôsob, akým môžu logá ovplyvniť predaj, je veľmi zaujímavý.

Pýtali ste sa niekedy, prečo sú šaty bábiky Barbie ružové?

Prečo značka Mattel používa na balenie ružovú farbu?

Odpoveď je jasná. Ružová farba je tá, ktorá sa najviac spája s bábikami a pretože cieľovým publikom sú dievčatá, ktoré sú v predpubertálnom veku.

Použitie ružovej farby ako znak bábik Barbie, je dokonalým príkladom toho, ako by sa mala farba použiť v podnikaní, pretože Mattel pozná cieľové publikum a vhodne vytvára nové nápady.

Logo uvidí zákazník a mal by poznať farbu, ktorá bude považovaná za aktívnu a príťažlivú.

Značky by mali svoje logá vytvárať pomocou psychológie farieb, vďaka tomu zotrvajú v podnikaní a rozvíjajú sa. Aj preto Mattel nevyrába šaty pre svoje bábiky a balenia nikdy nemal v čiernej ani modrej.

A nakoniec tretí spôsobLogo pomáha vyniknúť.

Nielen, že môže zdôrazniť vašu kreativitu v dizajne, ale logo tiež ukazuje, ako vážne beriete svoju reprezentáciu.

Nedostatok úsilia alebo nedbanlivosti pri tvorbe loga môže byť významným problémom, ktorý má dlhodobý vplyv na spoločnosť.

To je dôvod, prečo je nutné presvedčiť väčšinu súčasných značiek, aby si najali profesionálne štúdio, ktoré sa špecializuje na dizajn loga, identitu značky, tlačový dizajn, marketing a súvisiace služby.

Prečo správny dizajn loga zvyšuje predaje?

Teraz, keď už vieme, že logá sú pre biznis kľúčové, lebo sú tvárou značky a môžu mať dlhodobý dopad na podnikanie.

Mali by byť navrhnuté primerane, aby sa zabezpečilo, že tvár je krásna a účinky sú iba aktívne. Poďme diskutovať o tom, ako by sa to malo urobiť.

V prvom rade sa zamyslite nad niektorými aspektmi, ktoré už boli spomenuté, vrátane urážok atď.

Potom sa opýtajte sami seba, aké pocity vo vás podnikanie vytvára a kto sú ľudia, ktorým chcete poslať svoju správu?

Odpovede na tieto otázky spočívajú v druhu výrobkov, ktoré predávate, a o tom, čo cítite z vášho podnikania.

Ste a zabávný, alebo možno dôveryhodný a spoľahlivý?

Pri hľadaní odpovede sa nesnažte byť niečím, čím nie ste, pretože to vaši zákazníci nebudú cítiť. Aj keď je vaša firma zábavná, povedzte o nej v správnom dizajne loga.

Ďalším skvelým tipom, ktorý vám môže pomôcť zvýšiť predaj, je vytvorenie loga ktoré vyzerá na prvý pohľad jednoducho a to je najúčinnejšia metóda.

Najlepším spôsobom, ako je možné si to predstaviť, je pozrieť sa na logá súčasných úspešných značiek, ako sú Apple, Google a Nike.

Môžete mi povedať, čo ich spája?

Presne tak sú jednoduché, čo ich robí nezabudnuteľnými a zároveň sú hlavnými dôvodmi zarobenia miliárd ziskov.

Videli ste, ako vyzeralo prvé logo spoločnosť Apple? Na obrázku je Isaac Newton, ktorý sedí pod stromom a slová „Apple Computer Co.“

Za menej ako rok sa spoločnosť rozhodla zmeniť toto logo a prišla s „dúhovým jablkom“ so záhryzom, pretože bolo pre zákazníkov  ľahšie porozumieť významu loga (že ide o jablko).

Nemali by ste opakovať túto chybu a okamžite prísť s lepšou možnosťou.

Aj keď to pre niektorých môže znieť čudne, nebojte sa používať ako inšpiráciu logá vašich konkurentov.

V súčasnosti existuje nespočetné množstvo skvelých príkladov log ktoré sa dajú použiť ako inšpirácia, v prípade že si chcete vaše logo navrhnúť sami, alebo dať profesionálnym dizajnérom nejaké podklady.

Je známe, že dizajnérom by sa malo poskytovať čo najviac informácií, aby pochopili, čo máte na mysli.

Nepokúšajte sa však skopírovať logo konkurenta! Je to neprofesionálna a nezákonná vec.

Bežné chyby s logami

Mnoho malých podnikov a začínajúcich podnikateľov často robí v rýchlosti svojho rastu veľké chyby a logu nedávajú primeranú pozornosť. Výsledkom je, že logá môžu byť príliš komplikované, predimenzované a nesprávne umiestnené, čo môže zákazníkov odradiť.

Zložité logá sú pravdepodobne najväčšou chybou, ktorej sa podniky v dnešnej dobe dopúšťajú, pretože majú v úmysle svoj charakter spoločnosti natlačiť do malej časti grafiky.

Nezabudnite, že čím jednoduchšie si vytvoríte svoje logo, tým lepšie.

Niektoré spoločnosti môžu vytvárať mierne odlišné verzie loga pre konkrétne účely, napríklad pre tlač a zobrazenie na internete.

Môže to zmiasť zákazníkov a prinútiť ich myslieť si, že logá zastupujú rôzne spoločnosti, ktorým je potrebné sa vyhnúť, pretože logá môžu v prípade nesprávneho dizajnu poškodiť aj predaj.

Posledná vec, ktorú by spoločnosť mala pri navrhovaní loga zvážiť, je inšpirácia logami konkurentov.

Preskočenie tejto časti by mohlo byť veľkou chybou, pretože ak bude logo podobné s ostatnými logami konkurentov, zákazníci ho možno budú prehliadať medzi rozsiahlou ponukou konkurencie.

V najhoršom prípade by spoločnosť mohla byť žalovaná za kopírovanie.

Záver

Logo je tvárou podniku, a predstavuje jeho identitu, ľudí, spoločnosť a všetko ostatné o značke, ktorú by mal zákazník poznať.

Preto by malo byť ľahko rozoznateľné a malo by na zákazníkov pôsobiť nadčasovo.

Správny dizajn loga je vynikajúci spôsob, ako zvýšiť predaj, pretože vykonáva tri kritické funkcie, napríklad zvyšovanie prvého dojmu potenciálnych zákazníkov, poskytovanie dôvery a bezpečnosti a pomoc vyniknúť medzi konkurenciou.

Ak je logo navrhnuté nesprávne, povedzme, príliš že je príliš komplikované, spoločnosť nemusí dosiahnuť objemy predaja potrebné na prežitie a prosperitu.

Pokiaľ ide o správny dizajn loga, určite môžeme povedať, že by mali byť čo najjednoduchšie a zákazníkom povedať, o čo vlastne vo vašej firme ide.

Týmto pravidlom sa riadia mnohé známe spoločnosti, vrátane spoločností uvedených v tomto článku.

Prečo sa k nim nepripojíte?

Teraz viete o dôležitosti log a ich vplyve na predaj, čo by mohlo byť významnou výhodou oproti miliónom ďalších spoločností, ktoré sa snažia prísť s dokonalou prezentáciou.